Urbanoutfitters - unbranded 14.5 oz japanese selvage denim

October 30, 2010 @ 21:34:54 PM
Post: 3918
Join Date: Jul 2006
Location: Seattle, WA
Actually idk, ive read on here that these dont stretch that much. like 1/2-1 inch at the waist. but it's up to you.
October 30, 2010 @ 21:36:21 PM
Post: 221
Join Date: Sep 2010
Actually idk, ive read on here that these dont stretch that much. like 1/2-1 inch at the waist. but it's up to you.


for reals?
if so, that's good to know.

i thought it be like naked and famous.
October 30, 2010 @ 22:37:39 PM
Post: 358
Join Date: Aug 2009
Location: GTA
Actually idk, ive read on here that these dont stretch that much. like 1/2-1 inch at the waist. but it's up to you.


well since i cant easily button up a 31 , when it does stretch in lets say 2 weeks , will i be able to button it up easily ?
October 30, 2010 @ 22:42:19 PM
Post: 221
Join Date: Sep 2010
well since i cant easily button up a 31 , when it does stretch in lets say 2 weeks , will i be able to button it up easily ?


definitely.

i would say in general, denim will stretch as much as it needs to fit you.
October 31, 2010 @ 00:15:43 AM
Post: 358
Join Date: Aug 2009
Location: GTA
last question , does the area below the knee stretch at all ? cuz thats my only problem w/ the 31's , i was struggling in the change room trying to take em off lol
October 31, 2010 @ 00:56:59 AM
Post: 207
Join Date: May 2009
Location: san diego
last question , does the area below the knee stretch at all ? cuz thats my only problem w/ the 31's , i was struggling in the change room trying to take em off lol


these are xarticulate's tapered sized down one.. id stick with the 32 your TTS since you said you have big calfs and since these only stretch .5 to an inch , which you probrably wont even notice. but if you want a skinny fit like xarticulates just size down one.


October 31, 2010 @ 19:34:47 PM
Post: 1832
Join Date: Mar 2010
Location: Phx
Okay so after a few days of wear, they stretched pretty good for me. Not hella tight in the calf area anymore.

rollin' down the strip on vogues comin up slammin cadillac does

November 01, 2010 @ 22:19:38 PM
Post: 712
Join Date: Apr 2010
I've had a pair for nearly 2 months and I've been wearing em atleast 5 times a week and nothing is happening to em!
November 01, 2010 @ 23:08:10 PM
Post: 3918
Join Date: Jul 2006
Location: Seattle, WA
what do you mean ? no fades?
November 01, 2010 @ 23:20:34 PM
Post: 217
Join Date: Jul 2008
Location: queens, nyc
i like the 1969 raw selvege over the urban outfitters..just felt the need to drop that
November 01, 2010 @ 23:26:24 PM
Post: 712
Join Date: Apr 2010
what do you mean ? no fades?


Yeahhhh. I mean like I have no combs or whiskers. I have a cell phone fade on my back pocket though.
November 01, 2010 @ 23:54:07 PM
Post: 108
Join Date: Jul 2010
combs and whiskers won't come in for another 2 months or so.
personally, my whiskers and combs took a long time to actually show fades
November 02, 2010 @ 13:50:25 PM
Post: 156
Join Date: Jul 2010
I find that the skinnies fade faster in the combs than the tapereds.
November 02, 2010 @ 15:27:04 PM
Post: 38
Join Date: Oct 2008
noob question...is wearing these in the snow or rain a no no?
November 02, 2010 @ 16:04:12 PM
Post: 4107
Join Date: Nov 2008
Location: NNNNJJJJJ
yeah, same with any raw denim

but snow isnt that bad from my experience
November 02, 2010 @ 16:41:26 PM
Post: 403
Join Date: Dec 2008
Location: San Deezy
bout to dip and ocean wash my shitzzzz.
November 02, 2010 @ 18:03:42 PM
Post: 624
Join Date: Jan 2010
Location: Toronto, ON
noob question...is wearing these in the snow or rain a no no?


dont baby your jeans its water, wont do shit. unless your worried bout salt stains during the winter, just wash

Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt

November 02, 2010 @ 18:20:29 PM
Post: 1678
Join Date: Jan 2009
^ You're right about not babying jeans but if they get wet in the rain or snow they'll probably end up bleeding and that's probably not what you'd want (yet). Unless you were washing them or something lol
November 02, 2010 @ 19:38:33 PM
Post: 1202
Join Date: Aug 2008
Location: TAMPA
bought the grey and black tapereds for cheap....the low rise sux dick though, these are getting returned
November 02, 2010 @ 20:59:39 PM
Post: 30
Join Date: Nov 2010
rather spend my money on quality selvage.
November 02, 2010 @ 21:01:18 PM
Post: 1832
Join Date: Mar 2010
Location: Phx
You do that then.

rollin' down the strip on vogues comin up slammin cadillac does

November 02, 2010 @ 22:48:32 PM
Post: 712
Join Date: Apr 2010
^^^^^^^^
Haha. You tell em!
These are good for the money.
November 03, 2010 @ 18:31:44 PM
Post: 867
Join Date: Jun 2007
Location: CT bitch
UO unbranded taper just came in. theyre tight as fuck and stiff as fuck. The waist is soooo tight, took lots of effort to put them on, and theyre way too skinny
November 03, 2010 @ 18:44:03 PM
Post: 1309
Join Date: Apr 2007
Location: SoCal
did you stay true to size or did you size down?
November 03, 2010 @ 18:46:27 PM
Post: 867
Join Date: Jun 2007
Location: CT bitch
true to size
November 03, 2010 @ 19:22:18 PM
Post: 1862
Join Date: Aug 2006
Location: toe ron toe
Shut up and wear them.
November 03, 2010 @ 20:02:24 PM
Post: 867
Join Date: Jun 2007
Location: CT bitch
How much do the tapered stretch on waist,thighs, calfs areas?
November 03, 2010 @ 21:32:36 PM
Post: 712
Join Date: Apr 2010
The waist will barely stretch, probly half an inch. And the rest just depends on how tight they are in those areas.
November 03, 2010 @ 22:13:07 PM
Post: 403
Join Date: Dec 2008
Location: San Deezy
^ quit bitching. welcome to the game.
November 03, 2010 @ 22:17:54 PM
Post: 712
Join Date: Apr 2010
^^^^^^^
I aint bitching, I'm just letting this dude know they don't stretch much.
Please login first to reply.
x