The official jogger pants thread

October 15, 2013 @ 00:49:15 AM
Post: 2207
Join Date: Mar 2012
Location: Pittsburgh
trying to find the right joggers, but being shorter (28-29" inseam) it seems like most pairs ive tried are too long so they bunch up ALOT and end being too baggy or just looking awkward. Noticed this with zanerobes and some other random pairs.

do like the way publish joggers fit. I like that theyre slim all the way thru the leg (no drop-crotch, YES!) and the length is almost perfect (wouldnt mind an inch or so shorter). gonna grab a pair or 2 soon.

i also own 2 pairs of asos skinny sweatpants. decent fit, kinda baggy up top though. length isnt too much of a problem since its fleece and the stacking appears more natural than a chino material.

412

October 15, 2013 @ 01:01:14 AM
Post: 58
Join Date: Mar 2013
Location: bay area
mercers zanerobe

and its gone

October 15, 2013 @ 02:18:44 AM
Post: 2207
Join Date: Mar 2012
Location: Pittsburgh
mercers zanerobe
do you own both? if so, could you do a side by side pic maybe so i can compare the fits?

412

October 15, 2013 @ 02:23:16 AM
Post: 2294
Join Date: Nov 2011
Location: California
Get some publish joggers
October 15, 2013 @ 02:30:42 AM
Post: 27
Join Date: Oct 2013
Does anyone know here to get a pair of joggers with a shorter inseam. I was cursed with short legs so it would help if someone can maybe give me some ideas.

IG: @ttspooner //

October 16, 2013 @ 18:56:12 PM
Post: 653
Join Date: Aug 2012
Location: Handsum boy Castle
Are there any inexpensive Joggers unlike Zanerobe and the mercer joints

Bang

2 posts are hidden due to user account is no longer active or improper post content.

November 02, 2013 @ 06:57:30 AM
Post: 2207
Join Date: Mar 2012
Location: Pittsburgh
decided against publish's once i tried a few pairs on. found some zanerobes i like though

412

November 02, 2013 @ 11:16:30 AM
Post: 573
Join Date: Sep 2012
Location: Northpole
^ I take it they fit weird?
November 03, 2013 @ 18:37:16 PM
Post: 16
Join Date: Aug 2013
What fits better zanerobe or mercer 
November 03, 2013 @ 21:14:19 PM
Post: 47
Join Date: Dec 2012
http://shop.cottonon.com/shop/product/drake-cuff-pant-dark-sand/ probably my favorite
November 04, 2013 @ 04:09:40 AM
November 04, 2013 @ 05:21:36 AM
Post: 2207
Join Date: Mar 2012
Location: Pittsburgh
What fits better zanerobe or mercer 
i let you know when my first pair of mercers gets here this week

412

November 04, 2013 @ 05:24:56 AM
Post: 2207
Join Date: Mar 2012
Location: Pittsburgh
^ I take it they fit weird?
no, the fit was decent. The material is just thin (for $90) and didnt seem like it would break in well.
also, my homie had a rivet come of a pair of his after a couple wears, dont know if thats just quality control, but not a good look, regardless

412

November 04, 2013 @ 13:00:46 PM
Post: 261
Join Date: Sep 2012
Location: Masshole
I'm really interested on the fit and length of the zanerobe 

Karmaloop rep code : JSAUNDERS 20% off xjoexedge.tumblr.com

November 04, 2013 @ 16:46:31 PM
Post: 367
Join Date: Jun 2013
Location: Hell
could you provide a fit pic for the zanerobes? curious as to the dropcrotch/ how slim they are.

प्रधानसेनापति :{ ─╤╦︻ 父

December 18, 2013 @ 15:42:24 PM
Post: 140
Join Date: Nov 2013
January 09, 2014 @ 01:17:59 AM
Post: 524
Join Date: Nov 2007
Location: N Y C // WORLD
Club Monaco had some, called the seth trouser but they went real quick. They seemed like a good medium between high end and lowend stuff.

I've tried the zanerobe's they're too skinny in the leg for me.
January 09, 2014 @ 02:27:45 AM
Post: 41
Join Date: Jan 2013
I got a pair of the munk trunks from zanerobe n it was not really what I expected. The material is quite light and the elastic is not as tight as the mercers leaving more of a regular pant like appearance with a bit of a scrunch.
January 09, 2014 @ 05:18:05 AM
Post: 223
Join Date: Jul 2012
Location: California
got some zanerobe sureshots from KL original price was $119 and i got them for $47 shipped. KL usually has the discount code hook ups just gotta know what codes apply to Zanerobes/Publish pants. Will post pics tomorrow when they come in. Kinda concerned about the fit lol dont want them too skin tight
January 10, 2014 @ 00:28:11 AM
Post: 104
Join Date: Dec 2013
Location: So"Killa"Cali
Nike Tech Fleece pants FTW, to be honest when I hear joggers I think of these. I would consider Zanerobe's cuffed trousers IMO. I got a pair of Mercers and yes they run quite large, anyone want them? (Chai color sz33)
January 10, 2014 @ 00:48:52 AM
Post: 1277
Join Date: Feb 2013
lol mercers restocked 

fat boy need a 10 piece

January 10, 2014 @ 07:48:17 AM
Post: 29
Join Date: Jun 2012
Zanerobe Sureshot sized 1 down to a 27 because I can't seem to find any size 28s.

January 12, 2014 @ 07:02:23 AM
Post: 3
Join Date: Aug 2013
If you're looking for skinny/drop crotch for a good price, try to find Bellfield joggers online (I've been having trouble lately, but managed to get one pair) They're my favorite.

I also got some Elwood joggers that are decent, but they don't have the drop crotch I like, and the material isn't as thick/quality as Bellfield's
January 12, 2014 @ 07:49:38 AM
Post: 341
Join Date: Jun 2013
got some zanerobe sureshots from KL original price was $119 and i got them for $47 shipped. KL usually has the discount code hook ups just gotta know what codes apply to Zanerobes/Publish pants. Will post pics tomorrow when they come in. Kinda concerned about the fit lol dont want them too skin tight
How are they- interested to know what size you got them in as well.

Anyone have experience with Zanerobe Dynamos? ?)

"I wish you well in your journey into The Sprawl. there's no turning back at that point."

January 12, 2014 @ 07:59:34 AM
Post: 81
Join Date: Jun 2013
champions....
January 12, 2014 @ 08:04:22 AM
Post: 900
Join Date: Mar 2012
I hope this trend dies ppl lookin like fools
January 12, 2014 @ 08:06:20 AM
Post: 223
Join Date: Jul 2012
Location: California
got some zanerobe sureshots from KL original price was $119 and i got them for $47 shipped. KL usually has the discount code hook ups just gotta know what codes apply to Zanerobes/Publish pants. Will post pics tomorrow when they come in. Kinda concerned about the fit lol dont want them too skin tight
How are they- interested to know what size you got them in as well.

Anyone have experience with Zanerobe Dynamos? 
got them in a size 32 (my levis 511 size) and they felt way to tight around my calves the waistband isnt as stretchy as the cotton on joggers, i sent the size 32 back to KL the same day they came in for a size 34. ill post pics when the size 34 comes in lol
January 12, 2014 @ 08:44:41 AM
Post: 3
Join Date: Aug 2013
I just ordered a couple pair of joggers off of a website called CottonOn.com They're from Australia, but you can go to their american store and they have the same joggers. 

http://us.cottonon.com/shop/men/jeans-pants/

btw, if you subscribe to them, you get 30% off your first order
Please login first to reply.
x